Architektura 21szego wieku : Kompromisy dla Guggenheima

Wydaje się słuszne, że ponieważ Guggenheim jest obecnie wyposażony w dzieła swojego projektanta, Franka Lloyda Wrighta, powinniśmy przedstawić niektóre z procesów pracy kultowego muzeum.
Znany ze swojej białej, zakrzywionej formy, ważne jest, aby pamiętać, że obecne wykonanie muzeum znacznie różni się od oryginalnych pomysłów Wrighta.
Walka między architektem a klientem (w tym przypadku Solomon R.
Guggenheim, zamożny przedsiębiorca górniczy), aby zobaczyć się w cztery oczy, nie jest czymś nowym, jednak warto zastanowić się, czy renomowane muzeum będzie miało swój status, jeśli to było tak, jak początkowo wyobrażał sobie Wright: struktura wielokątna, częściowo w kolorze niebieskim lub być może struktura z czerwonego marmuru z długimi, cienkimi ceramikami z czerwonej cegły.
Więcej o Guggenheim po przerwie.
Podczas procesu projektowania Wright eksperymentował z rozmieszczeniem spiralnej formy oraz ogólną geometrią głównego obszaru.
Chociaż trudno było próbować stworzyć formę i faktyczną przestrzeń kuratorską, prawdopodobnie najtrudniejsza decyzja dotyczyła koloru farby.
Wright badał projekty w kolorze czerwonym, różowym, brzoskwiniowym i czarnym marmurze, jednak nigdy nie wyobrażał sobie barwnej bieli Guggenheima.
Po długim procesie decyzyjnym wybrano ostateczny kolor, aby ubrać formę; Wright w końcu określił kolor.
PV020 Buff.
ubrać się na zewnątrz.
Do czasu otwarcia w październiku 1959 roku Wright nie żył od sześciu miesięcy, a kolor zmienił się w pracy z określonego koloru na mieszankę kremową i bardzo miękką żółtą.
Z biegiem lat, gdy Guggenheim został przemalowany, kolory zmieniły się nieznacznie od nieokreślonego beżu do nowszego jasnoszarego.
Muzeum to arcydzieło architektury, które osiągnęło swój status w sposób, w jaki robi to każdy ważny budynek: praca zespołowa i kompromis między klientem i architektem oraz niezliczona ilość poprawek.
Praca nad znalezieniem formy, a następnie walka o kolor, aby stworzyć jego tożsamość, ilość myśli i czasu, które przeszły w najdrobniejsze szczegóły, były dość niezwykłe.
Wright i Solomon zamienili się w świetny zespół, aby stworzyć jeszcze większą strukturę, lepszą od tej, którą pierwotnie rozważano.
Kilka z tych wczesnych propozycji znajduje się na wystawie Frank Lloyd Wright: From Within Outward zorganizowanej przez Fundację Solomona R.
Guggenheima i Fundację Franka Lloyda Wrighta.
Wystawa jest dostępna do 23 sierpnia.
Więcej zdjęć można zobaczyć w New York Times.
[podobne: gabloty muzealne, przesycanie aluminium, Szczeniaki owczarka niemieckiego długowłosego ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: gabloty muzealne przesycanie aluminium Szczeniaki owczarka niemieckiego długowłosego